1. Jesteś naszym klientem:

*E-mail:
*Twoje hasło dostępu:

Nie pamiętasz hasła?

2. Nie jesteś naszym klientem

Nie posiadasz konta w naszym sklepie?

Zapytaj nas:

+48 530 483 352

sklep@zgranarodzina.eu zapytaj nas online

Activity - rysuj, pokazuj, opowiadaj

Activity - rysuj, pokazuj, opowiadaj
Kategoria wiekowa: 12+
Wydawca: Piatnik
Dostępność w magazynie: Brak
Koszty dostawy: od 10,00 zł
Punkty: 7 - zobacz szczegóły programu

cena: 79,00 zł
dodaj do ulubionych

Opis:

  • Liczba graczy: 3 - 16 osób
  • Wiek: od 12 lat
  • Czas gry: ok. 45 minut

Activity jest grą umożliwiającą wykazanie się różnymi formami kreatywności. Hasła przedstawiane są kolegom z drużyny rysunkowo, na migi lub w formie opisu słownego.

 

  • Jeżeli gracz ma przedstawić hasło graficzne, nie może nic mówić ani też gestykulować. Rysunek nie może zawierać liter ani cyfr.
  • Jeżeli opisuje hasło słownie, nie może używać wyrazów zawartych w tekście hasła w żadnej formie gramatycznej.
  • Jeżeli pokazuje hasło na migi, nie może wydawać żadnych odgłosów. Nie może też wskazywać żadnych przedmiotów.

 

Gra zawiera ponad 2500 haseł z różnych dziedzin, a pomysłowe reguły zapewniają dynamiczną rozgrywkę.

 

Przygotowanie gry:

W grze mogą brać udział 2, 3 lub 4 drużyny, każda złożona z co najmniej 2 osób. (Specjalne zasady dla 3 osób opisane są na końcu instrukcji). Każda drużyna otrzymuje jeden pionek i stawia go na polu startowym, oznaczonym strrzałką. Karty z hasłami należy posortować na 3 talie według liczb na koszulkach, dokładnie potasować każdą talię osobno i położyć (liczbą do góry) na odpowiednim miejscu na planszy. Należy przygotować też odpowiedni zapas kartek i ołówki. Drużyna, która rozpoczyna grę, wyznacza jednego z i graczy na pierwszego Demonstratora. Rolę Demonstratora pełnią kolejnoj wszyscy gracze w drużynie.

 

Zasady gry:

  • Gracz drużyny rozpoczynającej grę wybiera jedną z talii (3,4 lub 5) i bierze wierzchnią kartę z tej talii tak, by nie widzieli jej partnerzy z drużyny.
  • Wybiera dowolne hasło z karty i przedstawia ją w odpowiedni sposób (graficznie, słownie, na migi) kolegom z drużyny.
  • Liczba pól, o które przesuwany jest pionek, gdy hasło zostanie odgadnięte, zależy od liczby na drugiej stronie karty.
  • Gdy pionek jest już na trasie, o wyborze hasła decyduje kolor pola, na którym stoi pionek.
  • Jeżeli drużyna odgadnie hasło i przesuwany pionek wejdzie na pole, na którym stał pionek innej drużyny, to pionek dotychczas stojący na tym polu zostaje zbity i musi cofnąć się o jedno pole.
  • Wygywa drużyna, której pionek jako pierwszy osiągnie linię mety.

Wskazówki:

  • Przy prezentacji haseł dwu i trzywyrazowych można próbować przedstawić nie całe hasło ale osobno poszczególne wyrazy.
  • Przy wyborze talii warto zwrócić uwagę na to, czy przesuwając swój pionek można zbić pionek przeciwnika.
  • Wśród haseł na kartach talii 4 i 5 jest wiele nazw własnych: postaci historycznych, tytułów książek, bohaterów literackich itp.
  • Można skrócić (lub wydłużyć) przebieg gry, dodając (względnie odejmując) jedno pole do liczby wynikającej z karty.
  • Gra dla 3 osób trwa zwykle krócej niż gra drużynowa

Dodatkowe informacje:

Zawartość:

  • 440 kart
  • 1 plansza
  • 1 klepsydra
  • 4 pionki
  • 1 instrukcja

 

powrót

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Kliknij zgadzam się.